Örebro Action Run 2017-04-29

• Elias Z
  • Elias Z Profilbild Författare till inlägg
  • Elit Forummedlem
  • Elit Forummedlem
Mer
03 maj 2017 08:58 #2587 av Elias Z
Elias Z skapade ämne: Örebro Action Run 2017-04-29
Vet inte om detta lopp egentligen får ta plats i vårt forum men tänkte ändå passa på att informera lite för den som vill variera sin träning lite.

Örebro Action Run är alltså ett hinderbanelopp där man väljer 5 eller 8 km med 30 eller 45 hinder av olika slag.

actionrun.se/orebro/

Be Logga in ansluta till konversationen.

• Elias Z
  • Elit Forummedlem
  • Elit Forummedlem
Mer
03 maj 2017 09:01 - 03 maj 2017 09:03 #2588 av Elias Z
Elias Z Svarade på ämne: Örebro Action Run 2017-04-29
Det här var ju faktiskt kul!

Var lite skeptisk innan och framför allt rädd för skaderisken. Men det gick riktigt bra. Har ju aldrig kört nån hinderbana eller nån krossfi tidigare.

Rullade på fint som ett tröskelpass med puls runt 175 rakt igenom men med 45 hinder på vägen. Hade nog kunnat springa fortare men var orolig att klara hindren med för mycket mjölksyra. Detta visade sig vara en bra balans då jag klarade alla hinder även om vissa var rätt tuffa och andra rätt svåra och teknikkrävande.
10 C i luften och 7,5 C i svartån vid hinder 37 där bada var ounvikligt gjorde att jag ökade lite på slutet. (hopknutna badringar för att ta sig över ån. För att starta i motionsklass 14,16 är jag riktigt nöjd med en 8´de plats totalt. En kille hade 1 sek snabbare tid annars startade alla som kom före i Elit 12.00.

Bilagor:
Senast redigerad: 03 maj 2017 09:03 av Elias Z.

Mer
21 jun 2017 16:31 #2611 av Johan I
Johan I Svarade på ämne: Örebro Action Run 2017-04-29
Häftigt att det gick så bra Elias! Var väldigt spridda skurar där i täten ser det ut som. Kan inte ha varit mycket till elitled, men det förringar inte din insats. Verkar ha gått väldigt bra för dig. Du får väl ta ett snack med Cimmie och Siri ifall du söker andra utmaningar av denna eller tuffare kategori =)

• Elias Z
  • Elit Forummedlem
  • Elit Forummedlem
Mer
26 jun 2017 09:05 #2615 av Elias Z
Elias Z Svarade på ämne: Örebro Action Run 2017-04-29
Har väl inga tankar på att satsa nåt särskilt men om jobbet vill att vi springer nästa år är jag med. Roligare än väntat!

Mer
14 jul 2017 14:50 #2618 av Johan I
Johan I Svarade på ämne: Örebro Action Run 2017-04-29
Ja, du får fixa sponsring, så är det bara att köra på sen! =) Kanske blir heltidssyssla till slut! Verkar ju roligt (och dyrt) men samtidigt lite oförutsägbart med vissa hinder p.g.a. trängsel och där människor utgör hindren, typ som när Örebro Black Knights står i vägen. Om de väljer just dig, så är det ju en ganska stor tidsförlust mot någon som i princip kan springa rakt igenom.

Sidan laddades på: 0.794 sekunder