Blodomloppet Linköping 2017-06-01

• Johan I
  • Författare till inlägg
  • Administratör
  • Administratör
Mer
21 jun 2017 14:44 #2608 av Johan I
Blodomloppet finns nu på 16 orter och för att lära oss mer av andra orter, så valde vi i arbetsgruppen att åka till Linköping. Blev till slut bara jag och Mattias som åkte.

På studiebesök tillsammans med Mattias Nilsson, för att kolla lite hur Linköping löser olika arrangemangsproblem och annat, samt för att springa 10 km.
Precis som på Gubbracet, kändes inte benen speciellt pigga, snarare slitna i låren. Jag och Mattias fick starta i andra startledet, 7 min efter de "snabba", vilket jag inte hade räknat med, men det gjorde väl kanske inget ändå. Vi skulle ju mest deltaga för att uppleva loppet, och det fick vi.

Jag kom iväg ganska bra och tog mig ganska snart upp i ledning och drog ifrån de andra så mycket att det kändes som att jag sprang ensam och knappt visste var jag skulle. Var lite osäker på vägen precis innan 1 km, då det inte fanns någon flaggvakt men en väg fram och en åt vänster. 5 km promenad gick dock nere längs ån ifall jag hade sprungit rakt fram, så jag valde vänster och sen fråga jag även en åskådare, samt såg snart km-skylten. Ganska breda gator och rätt långa raksträckor i början, men det flöt på bra. Blev dock lite seg redan efter 2 km och det blev lite knixigare och även lite kupering, både upp och ned. Efter ca 3 km var det även rätt ordentlig motvind och jag blev då ännu segare. Kändes ett tag som att jag skulle få jogga andra halvan av loppet, och det var väl rätt segt till 6, nästan 7 km. Sen började det bli mer lättlöpt och jag kom igång igen. Jag såg varken skylten för 8:e eller 9:e km, men fick upp tempot bra genom stan. Riktigt trevligt och roligt faktiskt. Fin avslutning på loppet, både vad gäller visuellt och fartmässigt för min del. Lite problematiskt att 5 km löparna sammanstrålar med 10 km genom stan och mot mål, så det blev lite trångt, speciellt om jag hade sprungit lite långsammare.

Trots 2:a startled och en halvdan känsla i framförallt mitten av loppet, så kom jag på 34:e plats rent tidsmässigt. Hade gärna velat vara under 38 min, men då hade jag behövt fokusera lite bättre eller haft någon att springa med. Inte så trött i mål, men loppet kändes både långt och segt stundvis.

Kan verkligen rekommendera att delta någon gång ifall ni ändå har vägarna förbi eller vill testa något annat. Ett riktigt trevligt lopp och välarrangerat.

Info:
blodomloppet.se/

Resultat:
www.racetimer.se/sv/race/show/3690?layout=blodomloppet

Mina tider genom åren:
2017: 38:23

Filmer:
2017: www.youtube.com/playlist?list=PLX0NOH_bj...H1oAO8Ql0dn4i0S5Q0jS

Bilder:
2017: www.ifstart.se/filmer-och-bilder/fotoalb...ping-2017-06-01.html

Be Logga in ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.443 sekunder