Lindesjönloppet 2017-06-06

• Johan I
  • Johan I Profilbild Författare till inlägg
  • Administratör
  • Administratör
Mer
21 jun 2017 15:34 #2610 av Johan I
Johan I skapade ämne: Lindesjönloppet 2017-06-06
Storådalens SK arrangerar Lindesjönloppet på 9 km runt Lindesjön. Start och mål sker vid Lindeskolan.

Info:
idrottonline.se/StoradalensSK/tavlingar/ovrigatavlingar

30 år idag, och allmänt trött. Senaste dagarnas träning sitter nog i, och det har väl blivit lite för lite vila, som vanligt. Inte riktigt lika sega ben som förra året, men ingen lätt känsla. Det var ganska svalt i skuggan och såg ut att bli OK väder på vägen till loppet, men sen försvann molnen och solen började steka. Blåste även mycket, så förhållandena var inte så värst bra för min del. Fokuset var väl inte heller på topp, så kände inte för att pressa mig speciellt mycket. Fanns dock en tanke på att hänga med rätt långt fram i några km, men till slut blev det en mer defensiv insats på känsla i stället. Kom iväg med både David Berg och Josefin Gerdevåg. Jag och David drog dock snabbt ifrån väl inne på grusvägarna efter 3 km. Vi växeldrog sen lite grann men jag kände redan vid ca 4 km att värmen tog en del på mig och att benen/höften inte var pigg. Allt som gick uppför var väldigt segt. Efter ett tag kunde jag knappt lyfta benen, trots att ansträngningen i övrigt inte var så värst hög.

Vi närmade oss Dan Bäck som var en bit före. Efter 7 km fick David en lucka och tog sig ikapp Dan. Återhämtade mig på den lättlöpta avslutningen från ca 7,5 km och till mål. Kom närmare David och Dan, men hann inte ikapp. Pressade mig dock inte till max. Värmen och vinden tog dock på krafterna. Måste bli starkare i höften för att klara uppförsbackarna bättre.

Resultat:
www.nerikefriidrott.se/lindesjonloppet2017_resultat.html

Mina tider genom åren:
2016: 34:16
2017: 35:17

Filmer:
2016: www.youtube.com/playlist?list=PLX0NOH_bj...nLGeCYaHBMDoxqo21e_e
2017: www.youtube.com/playlist?list=PLX0NOH_bj...l6hYDXP79TerhrXOYQVD

Bilder:
2016: www.ifstart.se/filmer-och-bilder/fotoalb...ppet-2016-06-06.html
2017: www.ifstart.se/filmer-och-bilder/fotoalb...ppet-2017-06-06.html

Be Logga in ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.418 sekunder