Hyttloppet 2017-07-02

• Johan I
  • Johan I Profilbild Författare till inlägg
  • Administratör
  • Administratör
Mer
14 jul 2017 15:26 #2620 av Johan I
Johan I skapade ämne: Hyttloppet 2017-07-02
Granbergsdals IF arrangerar Hyttloppet, med både barn- och vuxenklasser. Huvudklassen är på ca 8,5 km, men varierar lite från år till år. Start och mål är vid Granbergsdals Hytta, kl. 12.

Info:
idrottonline.se/GranbergsdalsIF-Skidor/Hyttloppet

Fick höra om loppet igår på Jordgubbslunken, och jag och Maria sa väl "varför inte?". Så, vi kollade upp starttid och det var inte så farligt tidigt, kl. 12, så då var det bara att försöka ta sig dit och testa ännu ett nytt lopp.

Jag fick höra innan start av de som sprungit loppet förr och även varit bort till 3 km skylten att vi redan under första "varvet" hade en tuff bana framför oss. Jag valde därför att vara lite "aggressiv" från start och höll täten i ca 1,5 km utan att för den delen forcera. Kände dock så fort vi kom in på ett kalhygge med en del terränginslag att jag tappade fart direkt och då kom både Fredrik Skoglund och Fredrik Rådström om och förbi. Fanns inget att svara med men tappade inte Rådström utom synhåll utom i vissa partier.

Kände mig någorlunda stark på de mindre tekniska partierna, d.v.s. på asfalten och grusvägarna. Även uppför gick det rätt OK, men kände så fort jag kommit upp för varje backe att luften gick ur mig och jag hade svårt att återhämta mig, trots att jag inte direkt hade forcerat mig upp. Det kändes som att jag sprang lite ryckigt och inte fick in något bra flyt. Var även säker på att de bakom var betydligt närmare, men efter en lång raka så kollade jag bakåt och såg att det åtminstone var lika långt bak som jag hade fram till 2:an, Rådström.

Det kom ytterligare ett tufft terrängparti på andra slingan och där kändes det väldigt långt mellan km-skyltarna, men till slut öppnade det sig och jag kom ut på en grus och sedan asfaltsväg. Det var skönt och jag fick även syn på 2:an en bra bit fram, men inte så långt som jag hade förväntat mig. Jag tog dessutom in på asfaltsvägen, men vid 8 km skylten så var det ingen direkt chans att komma ifatt. Det var ju över 30 s och det tar man inte in på mindre än 500 m.

Ett helt OK lopp med förutsättningarna. Inga direkta problem med magen innan och benen fungerade väl hyfsat när det inte var terräng. Betydligt svalare än igår men ändå varmt+svettigt.

Kilometertider:
1. 3:42
2. 4:07 7:49
3. 3:56 11:45
4. 3:49 15:34
5. 4:09 19:43
6. 4:08 23:51
7. 4:07 27:58
8. 3:46 31:44
8,5. 1:43 33:27

Resultat:
idrottonline.se/GranbergsdalsIF-Skidor/g...et-2017-klassvis.pdf

Mina tider genom åren:
2017: 33:27

Filmer:
2017: www.youtube.com/playlist?list=PLX0NOH_bj...MrlmhaM6VGGv1yBHaur0

Bilder:
2017: www.ifstart.se/filmer-och-bilder/fotoalb...ppet-2017-07-02.html

Be Logga in ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.367 sekunder