Blodomloppet Visby 2017-09-16

• Johan I
  • Johan I Profilbild Författare till inlägg
  • Administratör
  • Administratör
Mer
30 okt 2017 23:49 #2638 av Johan I
Johan I skapade ämne: Blodomloppet Visby 2017-09-16
Vi var några stycken från arbetsgruppen och blodcentralen i Örebro som åkte ned på "framtidsmötet" som i år var lagt i Visby på Gotland. Mötet sker för alla orter varje år och är tänkt att både ta upp lite om hur året har varit och blickar framåt mot nästa år.

Det blev många diskussioner på mötet i de olika grupper som man delades in i för olika typer av grupparbeten, så det var givande och trevligt. I stort sett alla orter har väldigt olika förutsättningar. Vi från Örebro bildade ett lag och var med på olika sträckor under Blodomloppet Visby.

När det gällde loppet, så var målet var en pallplacering, så det gällde att hålla mig i täten. Tyvärr inte i någon vidare form och möte innan, ingen lunch och sen möte efter, är inte den bästa uppladdningen. Utöver det så har jag fortfarande lite känningar av att kroppen kämpar mot att bli förkyld.

Hängde med från start men märkte ganska snart att åtminstone en av löparna var betydligt snabbare och starkare än de andra och han drog ganska snart ifrån. De andra två hängde med en bit bakom och jag hamnade lite på egen hand under första km och lite till. Efter det kom jag dock ikapp de två och tog mig upp i rygg på 2:an, Oscar. Den andre märkte jag direkt att han inte orkade och han släppte direkt, så nu handlade det om att hålla 3:e platsen eller till och med ta 2:a om det gick. 1:a var bara att glömma. Såg honom under loppet några gånger, men avståndet var för stort och kroppen var inte stark nog.

Efter ca 2,4 km vänder det längs lasarettet och därefter kommer en rejäl backe upp mot centrum igen. Oscar drog ifrån i slutet av backen och mina ben var rejält stumma. Häftigt att springa i gamla delen av stan och längs muren, men väldigt dåligt markerat där man skulle svänga in för att ta sig tillbaka till Gutavallen. Jag såg dock Oscar och hade väl en viss aning om att man skulle springa där, men det var flera som sprang fel där.

Lite orolig att någon skulle ta sig ifatt. Tyckte mig höra steg bakom, men det var långt bak till nästa. Tog mig i mål som 3:a, ca 1 min efter 1:an och 20 s bakom 2:an, och det får väl duga med förutsättningarna.

Kilometertider (GPS):
1. 3:19
2. 3:31 6:50
3. 3:33 10:23
4. 4:00 14:23
5. 3:33 17:56 (+11 s, 70 m => 18:07)

Resultat:
www.marathon.se/racetimer?v=/sv/race/sho...%3Flayout%3Dmarathon

Mina tider genom åren:
2017: 18:07

Filmer
2017: www.youtube.com/playlist?list=PLX0NOH_bj...blCt19_VP4yPnvccZbmv

Bilder:
2017: www.ifstart.se/filmer-och-bilder/fotoalb...isby-2017-09-16.html

Be Logga in ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.367 sekunder