Mål 2014

• Elias Z
  • Elias Z Profilbild Författare till inlägg
  • Elit Forummedlem
  • Elit Forummedlem
Mer
30 dec 2013 06:59 #1493 av Elias Z
Mål 2014 skapades av Elias Z
God fortsättning!

Nu har jag haft tid att blicka tillbaka på året som gått och vad jag vill med träningen 2014.

Att vara skadefri och fortsätta bli snabbare och uthålligare är ett fortsatt mål från 2013 som jag inte lyckades så bra med trots många resultat jag känner mig nöjd med. Min egen analys är att framförallt de riktigt långa passen som krävs för att göra sig rättvisa på distanser längre än halvmara kräver en längre upprampningsperiod och orsakade därför en del skador. Jag planerar därför att inte springa lopp längre än just halvmara 2014 samt att inte öka mängd så offensivt som under 2013.

Mål 2014
Mängd 1500 km (öka 25%)
3 Km SUB 10 (PB 10,13,62 min)
5 Km SUB 17,30 (PB 18,21 min)
10 Km SUB 37 (PB 38,33 min)
21,1 Km SUB 1,23 (1,26,35 min)

Fyll på med era mål för 2014. Med tydligt definierade mål ökar du sannolikheten att utvecklas i den riktning du önskar.

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
16 jan 2014 20:40 #1494 av Conrad G
Svar från Conrad G i ämnet Mål 2014
Mål 2014
Mängd minst 4 gånger i veckan, ett är ett längre pass över 15 KM
Mängd 1500 km (2013 1000 km)
3 KM SUB 11 (PB 11.16)
5 KM SUB 18,30 (PB 19.15)
10 KM SUB 38 (PB 40.25)
21,1 KM SUB 1.30 (PB 1.34.22)

/Conrad Granath

• Elias Z
  • Elit Forummedlem
  • Elit Forummedlem
Mer
08 feb 2014 20:26 #1763 av Elias Z
Svar från Elias Z i ämnet Mål 2014
Vi har rätt lika mål så det låter som vi kommer kunna köra våra pass ihop Conrad!

Kom igen nu! Vet att inte alla formulerar mål eller vill gå ut med dom öppet men nog måste vi vara mer än 2 personer i klubben?

Mer
10 feb 2014 11:08 #1767 av Maria Eri
Svar från Maria Eri i ämnet Mål 2014
HEJ ALLA STARTARE!
Tack Elias ,Conrad och Johan för pepp med att fylla i mål för 2014.
Det är klart att vi /ni är mer än två personer i klubben som har målsättningar för året.
Jag önskar även som Elias gör ...,att fler fyller i sin målsättning för det kommande året och då självklart här på vårat egna och suveräna forum.

Mål 2014
3 km 11:59 (Pb 12:16)
5 km 20:50 (Pb 21:48)
10 km 42:50 (Pb 43:44)
21.1 km 1:35:56 (Pb 1:39::56)
Marathon 3:30

Kanske ett tufft mål på marathon,jag har ju aldrig sprungit något ...

Sedan kommer jag att fortsätta att springa i långloppscupen och då ska jag slå mina tider från 2013. Ser särskilt fram emot Hällefors terrängen och the run dagarna efter varandra....ha ha ;)
Ett mål till....komma på så många träningar som möjligt. Det är där du utvecklas(tycker jag..)
/Maria Eriksson

• Charlotte N
  • Premium Forummedlem
  • Premium Forummedlem
Mer
10 feb 2014 19:02 - 10 feb 2014 19:04 #1768 av Charlotte N
Svar från Charlotte N i ämnet Mål 2014
Här kommer mina mål för 2014:

5km: sub 20 min
10 km: sub 42 min
21.1 km: sub 1.35
Jag bedömer att det blir svårast att klara målet på 5 km. Åren går och jag tappar alltmer i snabbhet, medan jag klarar distansen bra fortfarande. Jag tycker dock det är roligt med kortare lopp, så än är jag inte redo för en helmara. Ska bli kul att starta upp tävlingssäsongen om knappt två månader.
Last edit: 10 feb 2014 19:04 by Charlotte N.

Mer
11 feb 2014 18:38 - 11 feb 2014 21:56 #1769 av Johan I
Svar från Johan I i ämnet Mål 2014
Mål 2014
Mängd: Mer än förra årets 3263,2 km och försöka nå upp till 10 mils veckor då och då, utan att gå sönder.
3 km: sub 9:20,66 (PB 9:55 (träning/tävling flera ggr))
5 km: sub 16:25,66 (PB 17:19 (träning i hallen))
10 km: sub 33,59,66 (PB 36:46 min (Sylvesterloppet 2013), 37:06 (Lucialoppet 2013))
Halvmaraton: sub 1:15:59,66 (1:24:02 (Å-stadsloppet 2012), 1:23:24 (ganska kontrollerat på löpband idag))
Maraton: ?

Kommer behöva öka rätt ordentligt samtidigt som jag håller mig hel och kry. Blir tufft... men löpning skall inte vara lätt.

Kul att flera har delat med sig av sina mål! Fortsätt gärna skriva, t.ex. om hur ni skall göra för att nå era mål eller vad ni förväntar er behöva ändra på eller göra för att nå dit. Kanske finns flera som kan haka på eller få inspiration av olika upplägg.
Last edit: 11 feb 2014 21:56 by Johan I.

• Elias Z
  • Elit Forummedlem
  • Elit Forummedlem
Mer
16 feb 2014 07:36 #1770 av Elias Z
Kul med lite mer läsning i denna tråd! Känns som det kommer bli en spännande säsong med många medlemmar som tagit stora steg framåt.

Johan, jag tvivlar inte på att du har dessa resultat i dig! Kommer som sagt bli en riktigt spännande säsong! Kommer inte bli några små justeringar av PB utan stor-kross!
Vad är tanken med de 66 hundradelarna Johan?

Bra initiativ Johan med lite mer utveckling kring träningsupplägg, tankar etc.

Mina egna tankar kring hur jag ska nå dessa mål:

Först och främst behöver jag hålla mig skadefri, och planen för det är att:

- Inte träna för längre distanser än halvmara.
- inte öka mängden så mycket (120 mil till 150 mil)
- Försöka att sprida passen så att jag får bra återhämtning och därmed köra nån form av kvalitet på alla pass
- Har också lagt in en löpfri vecka ca var 7 vecka med alternativ träning

Rent prestationsmässigt har jag inte gjort några jätteförändringar. Har gjort riktiga maxlopp 2013 så jag tror inte jag kan förvänta mig så mycket mer av mitt pannben. Tror att den något mindre spridningen i tävlingsdistans kan gynna resultaten. De tre pass jag kör en vanlig vecka är ganska standard, ett intervallpass, ett till intervallpass, tröskel, snabbdistans eller backe, och ett längre pass. Den största nyckeln till framsteg 2014 hoppas jag skall vara att jag nu löpt kontinuerligt sedan sommaren 2012 och därmed förhoppningsvis fått ett effektivare löpsteg, blivit starkare och hårdnat som löpare.

Hoppas fler hakar på och utvecklar sina tankar kring träning lite och kom gärna med synpunkter/kommentarer.

Mer
16 feb 2014 23:02 #1771 av Roland E
Svar från Roland E i ämnet Mål 2014
Hej alla START vänner ! Man blir väldigt glad av att läsa alla era mål 2014. Så jag tänkte dela med mig av mina med på den här tråden. Först ska jag säga att 2014 är ett uppbyggnads år inför de kommande år. Jag har lite planer som sträcker sig en bit fram i tiden men det tar jag och berättar om vid ett annat tillfälle. ;)
Mål 5km 21,00 min ( 21,06 på träning 2013 )
10km 44,30 min ( 45,08 Lucialoppet 2013 )
halvmara 1,40,00 t/min ( 1,47,32 på träning )
Marathon 3,40,00 t/min
Har några ultra som ligger inplanerat och de är mer en del av träningen ( gilla och lära ) :huh: . Sen ska man vara med på tävlingar i långlopps serien. Sist men inte minst att ha fortsatt kul och vara skadefri. Med vänlig hälsningar och lycka till med era mål :cheer:

Mer
18 feb 2014 13:52 #1772 av Marie D
Svar från Marie D i ämnet Mål 2014
Vad kul, Charlotte, vi har visst samma mål för 2014 vad det gäller tider för de första tre distanserna!
Blir det katt&råtta jakt i långloppscupen i år ? :cheer:

Målsättning 2014
Kort och gott då:
5km: sub 20 min
10 km: sub 42 min
21.1 km: sub 1.35 h
42,2 km: sub 3.30 h

Jag tror det som infrias först är marathonmålet och 5 km det som kommer vara det svårast - kanske mest för att jag föredrar "långlufsande" och knappt tävlar på distansen 5 km.
Annars är målet att få hålla sig frisk & hel så jag lyckas träna kontinuerligt - infrias det kommer många bitar falla på plats automatiskt. :P
Därtill måste jag blir bättre på att få till intervallpass för att få upp farten, jag är alldeles för förtjust i att lufsa som nallen i skogen (härligt!) men - då blir resultaten därefter, på gott & ont.
På tävlingssidan är årets inplanerade äventyr Boston Marathon (21 april) & New York Marathon (2 nov). Vägen dit går såklart via valda tävlingar i långloppscupen och Sverige (Göteborgsvarvet, Sthlm Marathon, Orsa kajt'n, Lidingöloppet).

// Marie

Mer
18 feb 2014 14:52 #1773 av Maria Eri
Kul att så många fyller i sina mål för 2014...
Roligt att läsa om dina mål Marie!
Vore ändå roligt att se/läsa om fler målsättningar ...saknar några(!)stycken.(nämner inga namn...)

(Något..)Närmare mitt mål på 3km i skrivande stund...gjorde 12 min och 14 sek i söndags i hallen.Fegade något på 2 a kilometern ..
Tider från passet:
Km 1 4.05
km 2 4.10
km 3 3.59

Fantastiskt roligt på träningarna nu. Vi är så många som hejar och peppar varandra.
Igår måndag var vi ungefär 20 -25 st som slet :blink:
på intervallerna. Styrka i morgon onsdag B)
Vi ses i hallen/Maria Eriksson

• Charlotte N
  • Premium Forummedlem
  • Premium Forummedlem
Mer
18 feb 2014 17:11 #1774 av Charlotte N
Instämmer med dig Marie D: härligt att vi har lika mål, så att vi kan dra varandra till fina resultat. Fast just nu behöver jag lite pepp från er andra som tränar så bra, för jag kan inte springa alls sedan torsdag förra veckan. Har fått stora besvär från svanskotan och att springa finns inte på kartan. Det har i ju för sig blivit bättre, från att inte kunna cykla, inte kunna sitta och bara ligga på sidan, kan jag faktiskt både sitta och cykla, men helst inte ligga på rygg. Två av tre kanske inte är så dåligt.....Att träna på crosstrainern går skapligt och tänkte testa ett våtvästpass i morgon. Har fått värdefulla stretchövningar av Helene som jag gör 4x20 s två gånger per dag (i ett halv år enligt Helene för att ha effekt!!!???.. typiskt sjukgymnast att säga så) Tips och råd emottages gärna! Har inte ramlat och slagit i svanskotan, men hade fått tillbaka mina höftbesvär dagarna före och detta kanske har påverkat. Nu ska jag bryta ihop ett tag till idag, så tar jag nya tag i morgon!

• Gabriella E
  • Senior Forummedlem
  • Senior Forummedlem
Mer
20 feb 2014 08:28 #1779 av Gabriella E
Svar från Gabriella E i ämnet Mål 2014
Håller med många övriga på denna tråd om att det är kul att läsa vad ni andra har för mål för säsongen och med er träning. Själv tycker jag att det är lite läskigt med mål, det är så lätt att bli besviken när man inte når dem och en säsong är lång, mycket hinner hända.
Jag har haft ganska svårt att formulera några mål för 2014. När jag avslutade säsongen 2013 med Åstadsloppet var jag så nöjd! Målen förra såäsongen var sub 40.30 på 10km och sub 1.32 på halvmaran vilket jag också lyckades med (40.05 på 10km och 1.31 på 1/2maran). Som bonus gjorde jag även 19.14 på 5km vilket var bättre än jag trodde den här slitna kroppen skulle kunna fixa.
Efter lite fundering och en långdragen lunginflammation så satte jag i alla fall upp några nya mål för 2014;
Sub 40min på 10km
Sub 19.10 på 5km
samt att genomföra en halvmara på ungefär samma tid (eller bättre) som i fjol men mer kontrollerat (under Åstadsloppet i höstas stannade jag 3 gånger och funderade på att bryta loppet...).
När jag väl satt upp dessa mål kom bakslaget; en hälsena som ömmar och inte vill springa alls annat än på löpband. Puh! Jag har haft hälsenebesvär på andra foten för 10 år sedan och det slutade på operationsbordet och med 4 månaders rehabträning. Dit vill jag inte igen! Därför känns det som att jag får lägga mina mål åt sida och istället ha som mål under våren att försöka bli kvitt den ömma senan genom att träna klokt och lyssna på kroppen.
Ett annat mål är att ta mig till den gemensamma träningen åtminstone en gång i veckan. Att träffa er andra är otroligt peppande och gör mig väldigt motiverad att fortsätta sätta upp mål med löpningen trots skador och annat elände :)
//Gabriella

Mer
25 feb 2014 11:24 - 25 feb 2014 11:25 #1794 av Johan I
Kul att tråden har kommit igång lite och att läsa om andras mål och funderingar. Vore kul att få lite mer inblick i hur träningsupplägget för att nå era mål ser ut också, och om det finns några specifika pass ni använder som måttstockar för om ni är på rätt väg.

Själv har jag inte riktigt funderat klart över hur mitt upplägg skall se ut för att nå mina ganska ambitiösa mål. Tanken är dock inte att nå dem nu i vår eller till sommaren utan i så fall, om det går, till hösten eller vintern, ev. inte ens på tävling utan träning. Man får ju inte så många chanser per år på tävling att verkligen få ut ett snabbt lopp. Nästan alla tävlingar i långloppscupen är av olika karaktär och räknar man "snabba"/"lätta" lopp så är det väldigt få. Det är faktiskt en väldig variation på loppen. Sen skulle jag nog nöja mig med att känna att jag gjort stora steg framåt och känner att målen är inom räckhåll snarare än att jag måste ha presterat dem vid de få tillfällen som ges. Men ned till mina mål är det en bra bit just nu. Har ännu inte kommit igång med träningen riktigt på allvar sedan senaste sjukdoms och skadeperioden innan nyår. Sen nyår har jag dock konstigt nog hållit mig relativt hel och frisk. Känner mig ganska sliten i benen stundvis och har bl.a. lite oroväckande ont i höger höft och knä ibland.

Ett delmål på vägen till de stora målen är att under årets första halvår, kanske mer, få till en hel del lopp där jag kör tester, t.ex. genom att hänga på någon jag vet kanske springer på 34 min på milen i 5-6 km och sen då stanna eller gå ett tag om så krävs för att fortsätta just då. Kommer givetvis bero en hel del på väder och bana i vanlig ordning också, så gäller väl att ha lite "tur" med sådant och att ha en bra dag för att lyckas också.
Jag skall även se till att få till egna tempotest och testlopp av olika slag. Jag kör redan ganska regelbundet 5-10 km tempotest i princip varje vecka i 3:30-3:45 tempo.
Last edit: 25 feb 2014 11:25 by Johan I.

Mer
25 feb 2014 18:10 #1798 av Roland E
Hejsan alla löpar vänner. Jag skrev om mina mål här på tråden förut men jag rörde bara lite vid dom stora målen som jag har. I år är det tänkt att börja känna på dom lite tuffare loppen som silverleden (64km) terräng och Ånnaboda (46km) som ni nu förstå så ligger mitt fokus på ultra och så kommer det att bli men med det säger jag att jag inte kommer att satsa på långlopps serien för det är det roligaste jag gjort. Och dom tävlingar som ligger bra i tiden blir bra tempo pass med fin sparring. Jag har goda vänner i ultra löpning men jag skulle bli glad om det var några från klubben som kunde skriva lite om vad ni tänka på inför och efter långlopp som Marathon eller ultralopp och lite hur träningen ser ut. Jag kommer att köra mina fyra till fem pass i veckan och var tredje vecka tre pass med lite snabba pass veckan före ett långlopp rätt eller fel vet ej? Med vänlig hälsning Roland

Mer
16 mar 2014 10:42 #1815 av Roland E
Hejsan !
Jaha då var man i gång och jaga målen www.ifstart.se/media/kunena/emoticons/devil.png har gjort min första ultra pass i terräng 54km. Jag vet inte om man får säga att jag har haft premiär på mara , ultra och 6h distans nu. Det tog mig 6,14,57 h/min och maran blev på 4,46,55 h/min. Kan lova att det var en riktigt tuff bana men omväxlande terräng och underlag. Konstigt känsla att man tog slut från midjan och neråt för att vara klar och pigg upptill.
Med vänlig hälsning från en glad löpare
Roland E

Mer
17 mar 2014 10:50 #1818 av Maria Eri
Ho, hoo!
Då så nu har jag fått till lite mängd också..gjorde 70,4 km löpning förra veckan och det känns faktiskt rätt bra i kroppen ändå.
Jag har varit försiktig med farten nu när jag ökat på träningsmängden.

På söndag (denna vecka) blir det 3000 m på Marsspelen för mig,vet inte vad jag gett mig in på men det visar sig. Det känns lite halvt skräckinjagande. ... :unsure:
Mål; 11:59

Annars känns formen rätt ok. Lite krånglande benhinnor särskilt då vänster.
Ser fram emot Startmilen där jag tänker vara med!
Mål : låga 43 min.
/Maria E

Mer
22 mar 2014 18:07 - 22 mar 2014 18:08 #1828 av Renny R
Svar från Renny R i ämnet Mål 2014
Hej!!

Intressant att läsa om allas mål här på forumet! Tänkte lista lite ambitioner med året, jag har valt att lägga mina mål-tider så att jag slipar lite på mina pb men inte så mycket mer - kanske lite fegt? Ett huvudmål är att inte dra på mig några skador och för mig verkar det främst vara att undvika asfaltslöpning när jag kör långpass eller träning utomhus, jag föredrar rötter och annat elände!

5km: 19:30
10km: < 42 min
21km: < 1:35

Men sedan har jag lite annat att stå i och det är bland annat ett terränglopp i augusti (Axa fjällhalvmaraton), poängtävlingarna som Nora orienterigsklubb arrangerar (finfina styrkepass och om man springer lite fel även långpass i kilsbergen) , en vätternrunda sub 8:30 och att genomföra en halv ironman på min födelsedag (vansbro triathlon). Som träningsupplägget ser ut just nu så är det minst 2 cykelpass(10 mil och 5 mil) i veckan, ett långpass och ett intervallpass plus styrketräning. Ambitioner finns att försöka få in lite mer löpträning men det kommer ske naturligt efter vätternrundan är avklarad hoppas jag :cheer:

//Renny
Last edit: 22 mar 2014 18:08 by Renny R.

Mer
01 apr 2014 20:17 - 01 apr 2014 23:42 #1839 av Johan I
Kul att flera har delat med sig av sina mål och tankar, fortsätt gärna med det och ge lite statusuppdateringar på hur det går. Själv kan jag ge följande statusuppdatering:
Tisdag = Pizzadag + Långpass
Idag blev det långt! Längsta jag sprungit någonsin... Adolfsbergsrundan, 13 km, 3 gånger!, totalt 39 km. Sluttiden inkl. stopp vid varje varv för att fylla på energi m,m, blev 2:47:45, vilket ger ett snitt på 4:18 min/km.
Varv 1: 55:32 (13 km, 4:16 min/km)
Vatten+Herbalife Måltidsersättning (från The Run)+High5 Zero Extreme (inkl. koffein): 01:11 56:43 (=> 4:22 min/km med pausen)
Varv 2: 54:46 (13 km, 4:13 min/km)
Vatten+Herbalife Måltidsersättning (från The Run)+High5 Zero Extreme (inkl. koffein)+EnergyBar (äcklig): 01:41 56:27 (=> 4:21 min/km med pausen)
Varv 3: 54:34 (13 km, 4:12 min/km)

Totalt: 2:47:45, 39 km, snitt 4:18 min/km.

Tar man bort några korta ofrivilliga stopp p.g.a. trafik och ihärdig motvind, så hade snittet varit ännu bättre och även med dem så hade jag kunnat fortsätta ca 3 km till för maratondistansen på under 3 timmar! Inte så pjåkigt!

Låren är rätt mörbultade nu. De var ganska slitna även innan, men nu är det mest träningsvärk. Annars ganska pigg. Har fyllt på med en god pizza bland annat.

Detta pass gav mig följande förutsägningar vad gäller tider på olika tävlingsdistanser, utöver 63 ml/kg/min, från klockan:
Bilagor:
Last edit: 01 apr 2014 23:42 by Johan I.

• Elias Z
  • Elit Forummedlem
  • Elit Forummedlem
Mer
30 jun 2014 06:26 - 25 aug 2014 10:58 #2037 av Elias Z
Halvårsanstämning!

Ja hur summerar man då det första 6 månaderna? Jag har ganska offensiva mål satt till hur mycket/lite km jag tränar. Men om man inte tittar enbart på tider så är jag nöjd med året så här långt.

Har fått ihop 68 mil (mål 150/2=75 mil) hittills och de ynka 7 mil jag ligger efter tar jag ikapp under sommarmånaderna.

Har också summerat min löpning sedan 2011 då jag började att logga mina pass. Då får jag ihop en total mängd av 239 mil.

Trodde kanske att de kortare loppen som 3000 m skulle vara enklast att kapa tid på. Men så blev det inte!

3000 m oförändrat!
5000 m PB med 4 sekunder 18,17
10 km PB med 44 sekunder 37,49
Halvmara PB x 2 24+22 sekunder 1,25,49

Som sagt inte i närheten av målen men likväl pers vilket i alla fall visar att det går åt rätt håll! Har heller inte behövt kriga lika hårt för dessa tider som för de tidigare resultaten i fjol.

Har också hållt mig mig skadefri vilket kanske är det viktigaste målet!

Ska bli kul med den fortsatta säsongen!
Last edit: 25 aug 2014 10:58 by Elias Z.
Följande användare sa tack: Conrad G

• Charlotte N
  • Premium Forummedlem
  • Premium Forummedlem
Mer
01 jan 2015 12:37 - 01 jan 2015 12:40 #2228 av Charlotte N
Jag tänkte göra en sammanfattning av 2014 innan jag blickar framåt. Av mina tre tidsmål inför tävlingssäsongen klarade jag som vanligt inga. Jag var dock väldigt nära att klara halvmaramålet och hade inte foten börjat krångla under hösten hade jag alla gånger klarat det med råge (lätt att säga!!)
5 km: 20.36 (DM 5000m) Mål: sub 20. Detta var nog ett av de sämre loppen för året, kändes inte alls bra. Min snabbhet och hårdhet att springa tufft finns inte kvar...
10 km: 42.45 (Tjejmilen) Mål: sub 42.
Halvmara: 1.35.01 (Åstadsloppet) Mål: sub 1.35.

Jag kom i gång sent med tävlingarna efter att ha haft problem med svanskota och höfter under februar och mars. Sedan lyckades jag vara ganska skadefri fram till mitten av augusti då ett par nya löparskor gav smärtor i en stortå som hindrade min löpning under två månader. Jag kunde dock träna på en del även om jag fick ändra på den planerade träningen. Mitt klart bästa och roligaste lopp var Annaloppet i Nora i början av oktober. Efter att sprungit väldigt lite under veckan p g a smärtan i tån kändes den plötsligt bättre dagen före (i min träningsdagbok skrev jag annars tre dagar före tävlingen att kroppen var seg, tån smärtade och att jag hade svårt att se hur den skulle bli bra, borde vila och jag inte trodde på tävling till helgen) Vilan hade nog gjort gott, för kroppen kändes plötsligt pigg och stark och jag minns att jag var förvånad hur bra jag orkade i backarna. En härlig känsla som man bara alltför sällan numera får uppleva!

Under året fick jag ihop 2261 km löpning, 50 wet west pass i Gustavsvik (fel, för ett var i Ivösjön i somras) och 49 pass med Crosstrainern.
Totalt sett tycker jag att 2014 var ett bra år och nu blickar jag framåt.....
Last edit: 01 jan 2015 12:40 by Charlotte N.

• Elias Z
  • Elit Forummedlem
  • Elit Forummedlem
Mer
04 jan 2015 12:12 #2231 av Elias Z
Ja året har som sagt gått väldigt fort. Dock är detta inte nån ursäkt för de ouppnådda målen.
Visste att målen var offensiva men trodde nog jag skulle närma mig dom lite mer.

Mål och resultat 2014
Mängd 1500 km (öka 25%) utfall 1570,7 km. Total mängd sedan 2011 är 3281,7 km
3 Km SUB 10 (PB 10,13,62 min)årsbästa 10,26 (10,19 på träning)
5 Km SUB 17,30 (PB 18,21 min) Nytt PB 18,17
10 Km SUB 37 (PB 38,33 min) Nytt PB 37,49
21,1 Km SUB 1,23 (1,26,35 min) Nytt PB 1,25,49

Sakta åt rätt i alla fall!

Har också slagit till med distansrekord med 38,05 km.
jogg.se/Traning/Pass.aspx?id=9210245

Har startat en tråd Mål 2015 där mina mål från 2014 kvarstår men med några nya delmål.

Sidan laddades på: 3.276 sekunder