Trött, Fet och Fyrtio

• Charlotte N
  • Författare till inlägg
  • Premium Forummedlem
  • Premium Forummedlem
Mer
08 mar 2013 18:41 #1524 av Charlotte N
Trött, Fet och Fyrtio skapades av Charlotte N
Trött, Fet och Fyrtio, så hette förläsningen med triatleten Pasi Salonen, vilken igår genomfördes i Örebro. Startarna Henrik, Edita och jag (Charlotte) tog tillfället i akt och fick lyssna på en inspirerande föreläsning om Pasi´s idrottskarriär med inrikting mot att sätta stora mål, att vi måste våga drömma, och att hitta saker som får just dig att må bra. Vi måste våga dra i handbromsen och analysera då något gått väldigt bra för att förstå varför och för att detta ska kunna upprepas igen. Han pratade naturligtvis om positiva tankar och känslor och vi fick tips på hur man kan tänka. Kliv gärna ur dig själv och titta på dig själv från ovan då du gör något tungt och jobbigt (t ex tävling), lämna smärtan och det jobbiga och se hur dina ben går av sig självt. Han pratade om att inspireras och hur vi själva kan inspirera andra.
Själv kände jag mig glad och inspirerad då jag lämnade föreläsningen och jag rekommenderar den gärna om ni någon gång får chansen att lyssna på denna föreläsare. Visst kände man igen mycket av det som sades, men Pasi berättade utifrån sina egna erfarenheter och vinklade på sitt eget sätt.

Be Logga in ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 2.914 sekunder