Medlemspresentation

• Elias Z
  • Elias Z Profilbild Författare till inlägg
  • Elit Forummedlem
  • Elit Forummedlem
Mer
11 feb 2013 20:20 #1530 av Elias Z
Medlemspresentation skapades av Elias Z
Har saknat en flik på hemsidan som kunde heta typ "Min profil" där man kan skriva om sig själv, träning, tävling, mål, andra intressen m.m
Men varför inte skapa en tråd där vi kan samla info om medlemmarna i klubben. Är själv ny och har inte så bra koll på vilka alla är.

Tänkte börja med att presentera mig själv lite närmare, så hoppas jag att fler fyller på. Tycker själv att det är väldigt inspirerande att läsa om andra, man lär sig alltid nåt nytt eller får en ny infallsvinkel på träningsupplägg.

Elias Zika heter jag och är 31 år. Jag bor i Näsby med min fru Wictoria och två barn, Elvira 3 år och Julian 6 månader. Jag har alltid hållt igång med styrketräning, lite längdskidåkning och i yngre år mycket Snowboard. Har de senaste åren börjat springa mer och mer även om jag inte kan påstå att jag springer mycket

Jag har sprungit lite lopp sedan -07 men igentligen aldrig tränat löpning.
2011 fick jag ihop 15 mil jul-oktober. Har tränat mest styrketräning på vinterhalvåren och då vi flyttat till Näsby och fått vårt andra barn Julian i våras kom jag inte ut i spåret förrän i Juli i somras.
Sprang Blodomloppet på 44.35 och Åstadsloppet på 1.37.56 med en löpmängd på 1-3 mil /vecka och 35 mil totalt 2012.
Har som mål att få ihop 100 mil i år och därmed 3 dubbla distansen från i fjol håller än så länge.

Har redan satt upp lite tidsmål för 2013 som jag skrivit i separat tråd.
Länkar i nästa inlägg

Be Logga in ansluta till konversationen.

• Elias Z
  • Elias Z Profilbild Författare till inlägg
  • Elit Forummedlem
  • Elit Forummedlem
Mer
11 feb 2013 20:21 #1531 av Elias Z
Svar från Elias Z i ämnet Medlemspresentation
Länk till Mål 2013

http://ifstart.forum24.se/ifstart-about241.html

Mer
12 feb 2013 19:16 #1532 av Helene N
Svar från Helene N i ämnet Medlemspresentation
Hej!
Jag, Helene Nilsson är en desto äldre IF Startare. Jag har varit med i klubben sedan 1979!!!!! Innan dess hade jag och min syster Charlotte tränat hemma i vårt elljusspår med pappa som inspiratör. På den tiden var det max fart i 2.3 km utan uppvärmning eller nerjogg. Tiderna blev bättre och bättre och när vi fick en ny gympalärare som hette Anders Borgström (som var fd förbundskapten i friidrott) så guidades vi in i friidrotten via IF Start. Något som jag aldrig har ångrat. Löpning är mitt liv!
Numera är jag 46 år, sambo med Joakim och vi har fått en son, Måns 3.5 år. Jag arbetar som sjukgymnast på USÖ och för tillfället kombinerar jag det med en kurs i Linköping på halvfart under 10 v som heter "Fysisk träning som medicinsk behandling" - så något problem med att få tiden att gå har jag definitivt inte.
Tyvärr är löpning en slitsam sport för kroppen och jag har haft många skador genom åren. Men på något sätt har jag alltid kommit tillbaka. Jag brukar säga att jag behöver testa skadorna för att sedan kunna hjälpa mina patienter och mina klubbkompisar bättre. För tillfället har jag bekymmer med mina fötter och provar på diverse rehabiliteringsprogram för att komma tillrätta med dem. Men drömmen att återigen få springa halvmaran under 1.30 och milen under 40 lockar håller mig kvar som löpare.
Jag har en hel del sidouppdraq i klubben: Sitter med i styrelsen, ingår i kommitteén som arbetar med Startmilen, raggar funktionärer inför Blodomloppet, skriver träningsprogrammen, är tävlingsanmälare óch är lite allti allo genom att jag har tät kontakt med många i klubben för att guida in er på rätt sätt i löpningen.

Nu väntar jag med spänning på att ni andra skriver lite om er själva!

• Emmanuel Ingelsten
  • Besökare
  • Besökare
17 feb 2013 19:15 #1533 av Emmanuel Ingelsten
Svar från Emmanuel Ingelsten i ämnet Medlemspresentation
Jag är väldigt ny i Start och har inte ens fått hem ett inbetalningskort för medlemsavgift än. Jag har varit med på fyra träningar och hoppas kunna vara med på så många träningar som möjligt under våren.

Under mina första 33 år tyckte jag inte att löpning i sig var speciellt roligt. Under grundskoletiden har jag både tränat fotboll, friidrott (mest hopp) och orientering så visst har det funnits tillfälle till löpning i olika former. Men jag tyckte inte det var speciellt roligt. Efter grundskolan har jag bara spelat innebandy på hobbynivå.

Under det senaste året har något hänt. Min fru har fått med mig ut och springa allt mer. Först bara några kilometer. Sedan allt längre upp till en mil. I november övertalade hon mig att vi skulle anmäla oss till Göteborgsvarvet 2013. Kort därefter visade det sig att hon inte skulle kunna springa då. Jag som precis hade satt igång med löpning visste att jag skulle behöva draghjälp med träningen för att kunna genomföra en halvmara ett halvår fram i tiden.

I slutet av januari vågade jag mig iväg på en intervallträning med IF Start och hittils har klubben gett väldigt bra draghjälp. Det är seriöst men inte så pretentiöst. Så trots att jag inte vet vad jag springer milen på och trots att jag inte (ännu) har någon klocka för att mäta tider vid intervallträning så känner jag mig välkommen. Tack. Jag hoppas att jag kan hålla i löpträningen även efter Göteborgsvarvet. Jag tänker att IF Start kan vara bra draghjälp även i höst.

Övrig information: Bor i Almby. Jobbar som lärare i trä- och metallslöjd för tillfället men om några veckor börjar jag jobba med marknadskommunikation tillsammans med Roberth Gyllberg (som några kanske känner till > mr KIVHH, mr Besegra trappan etc).

Sidan laddades på: 1.690 sekunder