Lindesjönloppet 2016-06-06

• Johan I
  • Författare till inlägg
  • Administratör
  • Administratör
Mer
20 maj 2016 14:26 - 20 maj 2016 14:27 #2503 av Johan I
Lindesjönloppet 2016-06-06 skapades av Johan I
Storådalens SK återupplivar ett gammalt lopp och nu är det 9 km som gäller runt Lindesjön. Start och mål sker vid Lindeskolan. Starten går kl. 10:00.

Info:
idrottonline.se/StoradalensSK/Foreningen/Anslagstavlan

Några som skall vara med? Själv fyller jag år samma dag, men det har inte hindrat mig från att tävla förr, så det skall väl gå denna gång också!
Bilagor:
Last edit: 20 maj 2016 14:27 by Johan I.

Be Logga in ansluta till konversationen.

• Johan I
  • Författare till inlägg
  • Administratör
  • Administratör
Mer
15 jun 2016 13:33 - 15 jun 2016 13:36 #2516 av Johan I
Replied by Johan I on topic Lindesjönloppet 2016-06-06
När man fyller år och tävlar, så vill man ju gärna ha en bra dag och kunna göra bra ifrån sig. Med tredje tävlingen på en vecka och inte någon speciell vila däremellan, så var dock inte så fallet. Jag var återigen sliten och trött. Det kändes knappt som någon idé att värma upp ens, och det var segt och jobbigt bara med de ca 2 min uppvärmning jag gjorde. Det var dock varmt väder och jag kände mig ganska uppvärmd ändå, så det kändes inte som att det påverkade så mycket. Ville inte slösa energi.

Kände direkt efter start, trots att det var den lättlöpta delen av loppet, att jag skulle vilja komma upp på en platå och sen ha nedförslöpning resten av loppet. Det fanns inget att trycka på med i benen och jag kunde inte göra annat än att kontrollerat flyt-löpa. Avancerade något i fältet under första 3 km, men det berodde mest på att några hade gått ut alldeles för hårt. Efter det höll jag min placering genom hela loppet. Fick springa ensam hela vägen. Hade lite koll på den som låg framför, men jag tog inte in något nämnvärt. Var riktigt segt i uppförsbackarna och på det mer lättlöpta så kunde jag inte springa på ordentligt heller. Frustrerande, men uppladdningen har väl inte direkt varit speciellt bra inför loppet, så det var inte direkt så att jag hade förväntat mig ett topplopp.

Var ju ett riktigt fint och trevligt lopp i övrigt. Nästa år är det med i långloppscupen, så var med då!

Mina tider genom åren:
2016: 34:16

Resultat:
pe-timing.se/index.asp?val=hamta&databas...nloppet%206/6%202016

Filmer:
2016: www.youtube.com/playlist?list=PLX0NOH_bj...nLGeCYaHBMDoxqo21e_e

Bilder:
2016: www.ifstart.se/filmer-och-bilder/fotoalb...ppet-2016-06-06.html
Last edit: 15 jun 2016 13:36 by Johan I.

Be Logga in ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 1.232 sekunder