O-ringen

• Helene N
  • Författare till inlägg
  • Elit Forummedlem
  • Elit Forummedlem
Mer
31 jul 2016 14:44 - 31 jul 2016 14:47 #2531 av Helene N
O-ringen skapades av Helene N
Så var årets O-ringen slut. I år arrangerades den i Sälen, med 5 etapper fördelade vid högfjällshotellet eller Lindvallen- Fyra av etapperna gick över fjällterräng, medan den sista etappen gick i skogsterräng som liknade vår Kilsbergsskog. Jag sprang i D50 kort klassen och hade som mål att komma på den övre 2/3 av resultatlistan (det var 183 startande i klassen så jag ville komma bland de 120 första). Ett annat stort mål var att komma före min stora syster Annette Wigertz och min blivande chef Anette Forsberg. Hur gick det? Veckan började på sämsta möjliga sätt - en storbom till första kontrollen!!! Det tog ett tag innan jag vande mig vid fjällterrängen. Båda mina motståndare slog mig stort den första dagen, så nu var det bara att jaga resten av veckan! För varje etapp så orienterade jag allt bättre, men som orienterare är man i stort sätt aldrig nöjd, det finns alltid saker som man kunnat göra bättre. På den 4:e etappen fick man ta lift upp på fjället upp till start, en trevlig upplevelse! När det var dags för jaktstart på den 5:e etappen så hade jag jagat så bra att jag startade före båda Annettorna, men jag var helt medveten om att jag inte hade råd med en till storbom, då var de ikapp! Men jag höll mig lugn och kände mig trygg i skogen som liknade min hemmaterräng och lyckades få till veckans bästa lopp. Plats 101 totalt och före båda mina motståndare gjorde att mitt mål uppnåddes fullt ut. Härligt!!!
Jag var den enda som deltog i IF Starts färger i år, men däremot deltog några Startlöpare som i orientering tävlar för KFUM Örebro alternativt Almby IK.
Högst upp kom Hugo Öhrn som dundrade till med en alldeles fenomenal 4:e plats i H12 klassen. Han höll huvudet kallt genom hela veckan och eftersom hans löpstyrka förbättrats kraftigt under året så var det inte många som hängde med honom. Filip Öhrn och Jonas Öhrn deltog i H18 respektive H45M och blandade några bra etapper med lite mer letande i skogen. 7-åringe Måns Dahlberg sprang i U1 klassen vilket betyder att han får ta med sig en "skugga" i skogen som följer honom. Hans största upplevelse under veckan var dels att få åka lift för första gången i livet dels att han sprang på en älg i skogen, endast 10 meter bort!!!!
Nästa år arrangeras O-ringen i skogarna kring Arvika, kanske blir det fler IF Start-löpare på plats då.
Last edit: 31 jul 2016 14:47 by Helene N.
Följande användare sa tack: Johan I

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
02 aug 2016 13:27 #2535 av Johan I
Replied by Johan I on topic O-ringen
Kul att läsa Helene! Bra jobbat och roligt att du kan springa! Vore kul att testa på orientering ordentligt någon gång. Måste vara häftigt att se så många olika miljöer. Det kräver väl dock att man är rätt hyfsad på orientering för att det skall bli roligt dock. Att springa fel är ju inte så kul.

Be Logga in ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.670 sekunder