måndagsintervaller

• Johan LH
  • Författare till inlägg
  • Fräsch Forummedlem
  • Fräsch Forummedlem
Mer
24 jun 2012 15:59 #158 av Johan LH
måndagsintervaller skapades av Johan LH
Hej,
Måndagsintervallerna i slut men jag och Elin hade ändå tänkt att köra i Karlslund. Intresserade får gärna hänga på. Det är kul med sällskap...

I morgan lovas det rikliga regnmängder, så vi får ändå utfärda en brasklapp om det skulle regna alltför jävligt...

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
25 jun 2012 16:07 #159 av Johan I
Svar från Johan I i ämnet måndagsintervaller
Regnar inte speciellt mycket så jag kommer. Skall styrketräna nu, sen bär det av till Karlslund. Känner inte direkt för något hårt pass så kör helst längre intervaller, typ 3x2000 m eller som kortast 800 m.

Mer
25 jun 2012 21:45 #160 av Johan I
Regnet slutade och det blev ett kvällspass i uppehåll och med ganska bra luft för löpning. Det blev ett riktigt fint pass med mig, Johan L och Elin H. Vi hörde en intervallstege: 1000, 2000, 3000, 2000, 1000 m med 90 s vila runt på 3 km spåret med start vid 4 km skylten. Jag och Johan L höll ihop hela tiden och farten var bra men kontrollerad.

Mer
03 jul 2012 10:23 #161 av Johan I
Även denna måndag blev det ett pass. Denna gång anslöt även Susanne, så vi blev 4 st. Vi hade lite svårt att bestämma oss för vilket pass det skulle bli. Vi ville inte ha för kort, för långt, för tungt, för lite backar o.s.v. Så det blev till slut backvarvet, trots att flera av oss var lite slitna sen tidigare. Det blev ett bra pass i alla fall, 4x1300 m backvarv, 3 min gångvila. För min del blev det 4:38, 4:42, 4:35, 4:36, totalt 3:34 min/km i snitt.

Nästa vecka är Johan L och Elin borta så vi får se hur det blir då. Jag kan säkert komma men vill då helst ha svar först på om någon annan kommer. Annars kör jag kanske något annat eller en annan tid. Annars är det alltså 18:15 som gäller.

Mer
09 jul 2012 13:42 #162 av Johan I
Eftersom att ingen har hört av sig och att jag fått ett annat potentiellt uppdrag ikväll så kommer jag inte till Karlslund utan kör något på egen hand. Nästa måndag räknar jag dock med att jag kommer och då skulle väl även Elin och Johan L vara tillbaka.

• Gabriella E
  • Senior Forummedlem
  • Senior Forummedlem
Mer
12 jul 2012 15:18 #163 av Gabriella E
Svar från Gabriella E i ämnet måndagsintervaller
Jag tänkte också dka upp i Karlslund 18.15 på måndag. Hoppas vi blir några stycken!

• Johan LH
  • Författare till inlägg
  • Fräsch Forummedlem
  • Fräsch Forummedlem
Mer
15 jul 2012 08:59 #164 av Johan LH
Svar från Johan LH i ämnet måndagsintervaller
Elin och jag räknar med att komma imorgon.

Mer
22 jul 2012 09:32 #165 av Johan I
Vi körde även i måndags, vi blev 4 st och det var 8x600 m med 60 s vila som gällde.

Imorgon är det måndag igen och det vore bra att få reda på om några tänkt komma då. Själv kommer jag om någon annan tänkt komma.

• Gabriella E
  • Senior Forummedlem
  • Senior Forummedlem
Mer
22 jul 2012 11:55 #166 av Gabriella E
Svar från Gabriella E i ämnet måndagsintervaller
Det var kul att vi var några stycken förra måndagen Alltid lättare att ta ut sig på intervallerna då Tyvärr så gillade inte min ömma baksida 600-ingar nått vidare Jag kommer att köra ett lättare pass på gräs imorgon istället för hårda intervaller i terräng så jag dyker inte upp i Karlslund Hoppas baksidorna piggnar till under veckan eftersom planen är att "springa" Dalenrundan nästa söndag.

Mer
22 jul 2012 22:39 #167 av Johan I
Okej, bra att du rapporterade Gabriella. Då blir det väl att jag kör något på egen hand, och förmodligen lite lättare, hemma. Sprang idag 26 km på 1:55:27 (4:26 min/km). Bortsett från en öm häl och lite mörbultade lår så är jag hyfsat återhämtad redan. Men bra att kunna ta det lite lugnare imorgon i alla fall.

Uppdatering:
Stryk det där om återhämtad. Visserligen inga problem med flåset eller det mesta av kroppen men benen, speciellt vänster, är stela och ömma. Fick stapla mig runt på en återhämtningsrunda idag. Släppte efter några km så att det blev lite bättre men fortfarande segt.

Mer
30 jul 2012 08:41 #168 av Johan I
Någon som tänkt komma till Karlslund och träna ikväll?

• Gäst
  • Besökare
  • Besökare
30 jul 2012 15:31 #169 av Gäst
Svar från Gäst i ämnet måndagsintervaller
Jag kommer.

Mer
30 jul 2012 23:42 #170 av Johan I
Sorry, missade att kolla forumet på eftermiddagen. Ingen koll på vem "Gäst" är heller. För min del blev det intervaller vid GIH istället, 5x1000 m, 60 s vila, 3:29 i snitt. Blev ett tufft men bra pass.

Om någon tränar nästa vecka i Karlslund får ni gärna skriva lite tidigare. Vill ni annars köra något gemensamt pass, t.ex. springa milserien-banan (vid Karlslund) så får ni gärna också höra av er. Jag kan försöka vara farthare om någon önskar.

Mer
04 aug 2012 16:14 #171 av Johan I
Någon som tänkt komma till Karlslund på måndag (6 aug)?

• Johan LH
  • Författare till inlägg
  • Fräsch Forummedlem
  • Fräsch Forummedlem
Mer
06 aug 2012 11:17 #172 av Johan LH
Svar från Johan LH i ämnet måndagsintervaller
Självklart! Lite sliten efter en helg i Åres backar, men något ska vi nog kunna klämma ur...

Mer
06 aug 2012 12:42 #173 av Johan I
Okej, då bär det väl av till Karlslund ikväll då. Om fler är sugna så är det bara att hänga på vid vanlig tid.

Mer
07 aug 2012 08:41 #174 av Johan I
Vi blev 2 tappra igår i regnet och leran i Karlslundsspåret. Vi hade inte helt lätt med att bestämma oss för vad vi skulle köra men till slut blev det backintervaller för att eventuellt främja formen inför Stripastafetten. Vi startade vid 4,4 km skylten och tog oss uppåt in i 1,25 km spåret och stannade på toppen för att vända och ta oss ned igen, ingen ståvila. Distansen har jag uppskattat till ca 280 m i efterhand. Tyvärr fick Johan #2 bryta efter 4 st repetitioner då han fick känningar av överträning efter veckan som gått med rejäl formtoppning inför Stripastafetten. Jag körde dock vidare själv och det slutade med 15 repetitioner, alltså 15x(2x280 m) om man räknar med joggen nedför. Höll tempot hyfsat men blev lite segare uppför och regnet gjorde det inte lättare, men det gick snabbare nedför när jag sprang ensam. Ett okej och halvtufft pass. Det är svårt att pressa sig och få upp pulsen i sådant regn.

Nästa vecka börjar ordinarie träning! Räknar med fler än 2 då!

Sidan laddades på: 2.361 sekunder