Ultraintervaller 26/7 2014

• Elias Z
  • Elias Z Profilbild Författare till inlägg
  • Elit Forummedlem
  • Elit Forummedlem
Mer
20 jun 2014 06:52 #2002 av Elias Z
Ultraintervaller 26/7 2014 skapades av Elias Z
Jag var sugen att testa detta redan förra året men då hade jag problem med löparknä och hade LL 30 i sikte.
Nu har nyfikenheten på denna tävlingsform väckts igen även om jag inte spikat mitt deltagande.
Tänkte i alla fall flagga upp dessa UI för den som är intresserad. (vet att några i klubben kört förut)

Den 26 juli kl 00:00 är det återigen dags för UltraIntervaller. Vi kör precis som sist med tre klasser:

Tävlingsklass 8x10: där det gäller att sticka ut var tredje timme och genomföra 10 km löpning GPS-verifierat med klocka, app etc.

Tävlingsklass 8x60: där det gäller samma som för 8x10, men du ska vara ute i minst 60 minuter istället för att kvalificera dig.

Genom att köra minst 60 min och 10 km på varje intervall kan du vara med i båda klasserna.

Motionsklass: Här kör du lite som du vill, kanske du inte orkar alla intervaller, vill köra varje lite kortare eller om starttiderna inte funkar för dig.

jogg.se/Forum/Trad.aspx?subid=39920

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
24 jun 2014 21:12 #2014 av Roland E
Svar från Roland E i ämnet Ultraintervaller 26/7 2014
Hej Elias.
Jag hade hjärna kört UI nu i sommar men det tror jag inte passar mig så bra i upplägget jag har i år, men i höst blir det och i vinter men jag har som sagt inga problem med regn och rusk väder. Måste säga att det är en kul och annorlunda tävling och man lär sig känna sin kropp lite mer, särskilt på dom två sista intervallerna :evil: så prova hjärna.
Med vänlig hälsning
Roland

Mer
10 nov 2014 20:14 #2208 av Roland E
Hejsan alla löpar vänner nu är det dags att börja ladda inför ultra intervaller som går av stapeln den 22/11. Jag kommer att köra och det vore kul om det blev fler från klubben. Det finns olika upplägg antingen 10km x 8 var tredje timme eller att man kör i 60min x 8. Som jag har sagt förut så är det här en kul och annorlunda tävling/träning för man lär sig känna sin kropp bättre och man upplever lyckorus men också de mest negativa tankar om löpning man kan tänka sig. Jag har ett mål men jag är lite osäker om det kommer att hålla efter som min höst har varit lite upp och ner med tränings mängden så jag tror att jag efter ett par- tre intv ser om det går, annars får jag satsa på att köra alla.

• Elias Z
  • Elias Z Profilbild Författare till inlägg
  • Elit Forummedlem
  • Elit Forummedlem
Mer
11 nov 2014 10:18 #2210 av Elias Z
Svar från Elias Z i ämnet Ultraintervaller 26/7 2014
Jag är fortsatt sugen på att testa UI! Dock verkar det omöjligt för mig att tajma in detta?! Denna gång är det jobbet som firar 40 år med storparty fredag-lördag!

Kanske får bli nåt eget i motionsklassen vid annat tillfälle!

Lycka till, jag kommer följa sin framfart!

Mer
01 jan 2016 17:31 #2444 av Roland E
Hejsan !
Nu ska jag dela med mig av en annan intervall träning som man kan köra inomhus 40 min x 12 löpband. Jag starta på natten kl 00:00 för att köra i 40 min och sedan vila i 20 min så med andra ord startar man vid varje timme. Jag hade 7 km på 40 min som mål och det var lagom för mig men som alla vet så efter ett antal intv så kommer tröttheten och det är då det är viktigt med disciplin att vilja och orka fortsätta och framför allt varför ( det är kul med löpning). Den här tränings formen låter kanske inte så farlig men man lurar sig och tycker att dom där 20 minuterna i mellan intervallerna är mycket men det är det inte för man ska byta tröja dricka lite få i sig lite energi och kanske besöka toan så tiden rullar på och sen ska men upp på bandet igen så några mängder kan man inte stoppa i sig.Jag kom 84 km på 12 starter och det blev på 11:38:55 eller effektivt löpning 7:38:55 så vill man prova att klara en längre sträcka eller sin första mara eller ännu längre så kan detta vara en metod att pressa gränserna och det stärker en mentalt också.

MVH

Roland E

Mer
03 jan 2016 14:14 #2449 av Roland E
Fick se att jag hade skrivit fel på tiden , det skall stå 7:58:55 ber så mycket om ursäkt.

Roland

Sidan laddades på: 1.903 sekunder