Onsdagsträning i Tybblelundshallen

• Helene N
  • Författare till inlägg
  • Elit Forummedlem
  • Elit Forummedlem
Mer
23 okt 2013 20:27 #63 av Helene N
Wow! Så många vi var idag - jag tappade räkningen vid 20 - vi var säkert över 25. Härligt! Nu hoppas vi att KFUM snart köper in de mattor som vi har blivit lovade så kommer vi att kunna göra styrkeövningarna ännu bättre. Idag var det även 2 nya som testade oss och förra veckan var det ytterligare en som ville prova på vår träning. Det känns lovande.
Jag kom hem idag till bredden fylld med energi och positiv känsla!!!!
//Helene

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
24 okt 2013 10:49 #64 av Johan I
Svar från Johan I i ämnet Onsdagsträning i Tybblelundshallen
Ja, det var riktigt många, och även kul med träningen igår. Är ju visserligen rejält skadad själv men det var stärkande ändå, och roligt med lite nya övningar. Så det uppskattas verkligen att ni (Helene+Charlotte) har tagit er tid att sätta ihop dessa styrkeprogram, riktigt bra. Kul med alla nya som dyker upp, men det blir förstås allt svårare att hitta platser att vara på i hallen, men det får vi väl lösa.

Låter bra med nya mattor, verkligen på tiden. Tycker även att de kunde dammsuga den där långa "permanenta" mattan lite oftare också.

Själv funderar jag väl att att ansöka till Minstry of Silly Walks:
http://www.youtube.com/watch?v=9ZlBUglE6Hc
Går inte helt olikt han som försöker ansöka om statligt bidrag för att utveckla sin gång (ca 53 s in i klippet). Jag lyfter dock inte på benet lika mycket men stannar upp lite i varje steg.

Idag känns det dock lite bättre ändå, haltar fortfarande men styrketräningen igår var nog stärkande, även om den gjorde ont för mig. Blir nog att åka till hallen även idag och köra lite lugn löpning och sen styrka.

Mer
24 okt 2013 20:32 #65 av Marie M
Svar från Marie M i ämnet Onsdagsträning i Tybblelundshallen
Jag tycker också att det var roligt att träffa alla igen efter en envis förkylning. Kul också med många nya ansikten. Håller med Johan, Tack Helene och Charlotte för att ni håller ihop träningen och hittar nya roliga/jobbiga övningar I filmen finns ju en del bra tips på övningar, tack för den roliga stunden Johan.

Mer
02 nov 2013 15:40 #66 av Johan I
Svar från Johan I i ämnet Onsdagsträning i Tybblelundshallen
Kul att du gillade klippet Marie! Monty Python är grymma. Jag kan dock inte längre ansöka till Ministry of Silly Walks, då jag nu kan gå mer normalt. Men vi får se om det blir aktuellt sen igen.

Även senaste onsdagsträningen var full av folk och det var kul. Innan sprang jag som farthare åt Edita, 3x2000 m, 60 s vila, på 7:38, 7:33, 7:34 (3:48 min/km i snitt). Tanken innan passet var att hålla 3:50 tempo men det gick bra med lite snabbare. Stig+Johan Ö sprang också med, men de körde 6x800 m genom att vila 2 varv i mitten av våra 2000 m.

Vill flera hänga på de inofficiella onsdagsträningarna så är ni välkommna. Vi är vanligtvis redo att köra igång 17:45-18:00. Denna onsdag blev det 17:55. Vi kör också oftast 6x1000 m, 3x2000 m eller 2x3000 m. Men det kan även hända att vi hittar på något tempotest, t.ex. 6 km i 4-tempo eller liknande. Eftersom Edita gått framåt så mycket på senaste tiden så kanske tempot för uppgraderas lite denna säsong, men vill någon hänga på bara en bit så går det fint. Andra får givetvis också komma med förslag om tempo och ev. mål. Vill någon t.ex. testa att komma under 20 min på 5000 m så kan jag säkert ställa upp som farthare. Annars kan man så klart även köra ett helt eget upplägg.

Är fortfarande skadad i framförallt knäna, även om det säkert kan se ut som att jag stundvis är skadefri, med pass som ovan eller måndagsträningen med 5000 m på 18:44. Men skadefri är jag definitivt inte.

Sidan laddades på: 1.185 sekunder